Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Małopolskie ogłaszają nowy przetarg na naprawę rewizyjną Acatusów Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Małopolskie ogłaszają nowy przetarg na naprawę rewizyjną Acatusów Plus
fot. Kornatka (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Koleje Małopolskie ogłosiły nowe postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy na poziomie P4 czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych Acatus Plus serii EN64. Poprzedni przetarg, obejmujący również zabudowę urządzeń pokładowych systemu sygnalizacji kabinowej ETCS, został wcześniej unieważniony z racji przekroczenia budżetu zamawiającego przez obydwu oferentów.

Acatus Plus to platforma elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych przez Pesę Bydgoszcz w latach 2014-2016. Dla zrozumienia genezy jej powstania istotny jest kontekst czasowy – trwała wówczas wojna cenowa pomiędzy bydgoskim producentem a Newagiem, który wprowadził na rynek platformę Impuls, uważaną za lepiej zoptymalizowaną kosztowo aniżeli Elfy. Acatusy Plus miały zatem stanowić budżetową alternatywę dla droższych Elfów i jednocześnie wersję rozwojową produkowanych wcześniej pojazdów Acatus II. Nie okazały się jednak sukcesem sprzedażowym – wyprodukowano ich zaledwie 13 sztuk, w tym 9 jednostek trójczłonowych oraz 4 pojazdy składające się z dwóch członów.

Większość z nich, to jest 10 sztuk, zamówił samorząd województwa małopolskiego. W Małopolsce jeździły one zarówno w barwach Kolei Małopolskich, jak również Polregio. Ostatecznie od roku 2017 samorządowy przewoźnik wykorzystuje 4 jednostki trójczłonowe serii EN64, natomiast Polregio – wszystkie pozostałe. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” na początku marca, Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na wykonanie przeglądu na poziomie P4 wszystkich eksploatowanych pojazdów. W ramach zadania przewidziano również zabudowę urządzeń pokładowych systemu sygnalizacji kabinowej ETCS. Do otwarcia ofert pierwotnie miało dojść już w kwietniu, jednak ostatecznie nastąpiło to dopiero pod koniec czerwca.

Zainteresowane realizacją zadania były tylko dwa podmioty – Pesa Mińsk Mazowiecki oraz Public Transport Service. Ich oferty zostały wycenione na kwoty skokowo przewyższające budżet zamawiającego, określony na nieco ponad 13 mln zł. Public Transport Service, który złożył tańszą ofertę, wycenił zamówienie podstawowe na blisko 26 mln zł, natomiast Pesa Mińsk Mazowiecki oczekiwała niemal 27 mln zł (obydwie wyżej wymienione wartości w ujęciu brutto). Nie była zatem zaskoczeniem lipcowa decyzja samorządowego przewoźnika o unieważnieniu przetargu. W dniu 4 sierpnia do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęło nowe ogłoszenie o zamówieniu. Szacowany okres obowiązywania zamówienia określono na 12 miesięcy.

Tym razem w informacji o przetargu brak wzmianki o zabudowie urządzeń pokładowych ETCS. Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem zamówienia – oprócz wykonania naprawy na poziomie P4 jednostek elektrycznych EN64-004, EN64-006, EN64-007 i EN64-008 – będzie wykonanie prac dodatkowych w przypadku zidentyfikowaniu takiej potrzeby przez wykonawcę oraz opracowanie dokumentacji technicznej. Przewidziano także realizację prac opcjonalnych w ramach prawa opcji, które zostało opisane w dokumentacji przetargowej (nie została ona na razie opublikowana na platformie zakupowej zamawiającego). Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 9 września bieżącego roku do godziny 12:00, natomiast dwa kwadranse później nastąpi ich otwarcie. Jedynym kryterium oceny ofert będzie zaoferowana przez potencjalnych wykonawców cena.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Tabor i technika

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Mikołaj Kobryński 24 czerwca 2025

Urządzenia pokładowe ETCS w małopolskich Acatusach Plus. Są oferty

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2025

Polregio unieważnia przetarg na używane EZT i ogłasza nowy [aktualizacja]

Tabor i technika

Kolejne odwołanie w przetargu PKP Intercity na dostawę 42 piętrowych EZT

Tabor i technika

Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4

Tabor i technika

Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4

Mikołaj Kobryński 06 maja 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Tabor i technika

PKP Intercity: Przetarg na naprawę rewizyjną EP07/EU07 rozstrzygnięty

Mikołaj Kobryński 24 czerwca 2025

Urządzenia pokładowe ETCS w małopolskich Acatusach Plus. Są oferty

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Chorwacki Končar w przetargu na EZT dla Lubelszczyzny

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2025

Polregio unieważnia przetarg na używane EZT i ogłasza nowy [aktualizacja]

Tabor i technika

Kolejne odwołanie w przetargu PKP Intercity na dostawę 42 piętrowych EZT

Tabor i technika

Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4

Tabor i technika

Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4

Mikołaj Kobryński 06 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5